Spreek LEVEN uit over je kinderen

Zegen je kinderen door Gods Woord uit te spreken en dit te laten herhalen

Onze kinderen horen gedurende de dag enorm veel 'waarheden'. Er wordt zoveel tegen ze gezegd.
Op school, op het plein, thuis, buiten of op (sport)clubjes. Kinderen nemen veel aan voor waarheid en geloven dat, omdat dat ene vriendje dat ook doet thuis, het normaal is.
De hele wereld draait om ikke, ikke en ikke. En als ik eerlijk ben, doe ik daar zelf ook zo vaak aan mee.
We zijn allemaal zo eigengericht, als het met mij maar goed gaat. Onze kinderen groeien op met de gedachte dat de wereld om hen draait. Wat een enorme verantwoordelijkheid om onze kinderen voor te gaan in een leven dat een ander dient, dat Jezus dient.

Als ouders met een hoger doel voor ogen; onze kinderen naar de Here Jezus leiden, willen wij echte WAARHEID leren. Er is namelijk maar een waarheid en dat is Jezus.
Hij zegt in Johannes 14:6: 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij'.
Het is dus belangrijk echte Waarheid aan te leren en hierin een voorbeeld te zijn.

Op deze manier kun je dit praktisch doen:

Neem je kind apart en vraag hem/haar je na te zeggen:

'Ik ben een kind van God'
'God heeft een plan en een doel voor mijn leven'
'Ik ben uniek en speciaal'
'Er is niemand zoals ik'
'God noemt mij bij mijn naam'
'Voordat God de aarde maakte wilde Hij dat ik geboren werd'
'Ik ben mooi van binnen en van buiten'
'Ik kies ervoor om vandaag met de Heer te wandelen'
'Ik wil luisteren naar papa en mama'
'Ik wil vandaag goede keuzes maken'
'Ik wil aardig zijn'
'Ik trek de wapenrusting van God aan:
'De helm van redding'
'De borstplaat van rechtvaardigheid'
'Het schild van geloof'
'De riem van Waarheid'
'Het zwaard van de Geest'
'Mijn voeten staan vast en ik ben klaar voor de strijd'
'Papa en mama houden van mij'
'Mijn familie houdt van mij'
'God houdt van mij'
'EN ER IS NIETS WAT IK KAN DOEN OM DAT TE VERANDEREN'

Wanneer je kinderen nog klein zijn of je hebt het onderwerp Geestelijke Wapenuitrusting nog niet behandeld, kun je dit weglaten of vervangen met andere Bijbelse waarheden.
Voor kleintjes kun je bijvoorbeeld toevoegen:

'Ik ben een schaapje van God'
'Ik hoef niet bang te zijn, want God is bij mij' enz.

Ik las dit idee op een Amerikaanse blog en het sprak me erg aan.
Door dit zelf uit te spreken over je kinderen en ze aan te kijken zegen je hen met Gods Woord.
Door hen het na te laten zeggen, spreken zij Gods Woord over hun eigen leven uit.

Geloof komt uit het horen, dit staat in Romeinen 10:17: 'Dus door te luisteren komt men tot geloof, en wat men hoort is de verkondiging van Christus'
Dus door te horen, niet een keer maar opnieuw en opnieuw, gaan ze dit echt geloven!
En dat is ons doel toch? De eerste keer keek mijn zoon mij vreemd aan, maar herhaalde me toch.
Mijn plan is om dit 's morgens tijdens zijn Bijbeltijd toe te passen. Gods Woord komt nooit ledig terug ( Jesaja 55:11 )
Ik geloof dat God Zijn eigen Woord zegent in onze kinderen.

Probeer het eens en zie hoe God werkt in jouw kinderen! klik op deze link voor een printable
Veel succes ermee.




















3 opmerkingen:

  1. Ik lees altijd graag je berichten.
    Maar dit is opzegversje komt uit de Word of Faith leer.
    Het gaat erom dat wij dingen in wording spreken.
    De gedachte erachter is dat jij door het spreken van geloofswoorden de kracht van God in beweging zet.
    Kijk ook eens op deze link http://www.rejoicenow.nl/page/word-of-faith-dwaalleer

    Dit soort opzegversjes kom je ook veel Pinkster/charismatische kringen tegen.
    De achtergrond is niet goed en daar is nog veel meer over te zeggen.
    Mocht je meer willen weten, mail dan gerust.

    ps. Dit is niet als kritiek bedoelt hoor!! Ik herken dit opzegversje gewoon uit waar ik vandaan kom en wil het je graag meegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Amanda, dankjewel voor je reactie! ik neem je berichtje zeker niet aan als kritiek hoor!
    maar ik ben het niet helemaal eens met je. Dat kan en mag toch?
    Ik heb de link bekeken en ik geloof wel in het uitspreken van Gods belofte omdat geloof komt uit het horen. Maar ik lees inderdaad punten waarvan ik mezelf afvraag wat vind ik hiervan? ik noem mezelf dan ook regelmatig 'conservatief- evangelisch'
    Zo zijn we allemaal anders en gaan we onze weg met Hem.
    De woorden van dit vers passen bij onze manier van opvoeden en hoe wij onze kinderen willen leren wie zij zijn. Tegelijkertijd besef ik me heel goed dat door te bloggen over mijn geloofsbeleving ik mezelf kwetsbaar opstel en anderen prikkel.
    Maar ik stel je berichtje zeker op prijs, nogmaals bedankt. Ik hoop dat je blijft lezen op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Mirjam,
    Dank voor je reactie en dat je het goed opvat.
    We kunnen zeker ergens anders in staan!
    Dat is voor mij nooit een reden om te stoppen met lezen hoor.
    We leren van elkaar.
    Je komt gewoon veel dingen tegen in blogland en soms denk ik hé laat ik toch even een reactie plaatsen.
    Het is zo dat ik zelf in die beweging ben opgegroeid waar dit soort (en andere) dingen werden geproclameerd.
    Ik ken deze beweging van binnenuit en heb de vruchten daarvan gezien.
    We hebben gebroken met deze gemeente en de daarbij horende leringen toen God onze ogen opende.
    Dus als ik dan weer zulke dingen lees krijg ik altijd een naar onderbuik gevoel.
    Het geloof is zeker uit het gehoor en het horen door Gods Woord.
    Daarom leren wij thuis zelf Bijbelteksen en lezen en bestuderen wij de Bijbel.
    Maar het proclameren van zulke opzegversjes zie ik als iets wezenlijks anders.
    Wij staan daar verschillend in.
    Groetjes Amanda en ik blijf zeker bij je lezen hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen